Pre základnú funkčnosť, spríjemnenie používania webu, analytické účely a v prípade udelenia súhlasu aj na účely cielenia reklamy využívame súbory cookies. Nastavenie vlastných preferencií cookies môžete kedykoľvek upraviť odkazom v spodnej časti stránok.

Úvod » Pohony krídlových brán » ST ECO- set 2ks TURN 100 ECO do 5m/400kg


        

ST ECO- set 2ks TURN 100 ECO do 5m/400kg

Pohony krídlových brán - set 2ks TURN 100 ECO do 5m/400kg

top produkt doprava zdarma

 

Číslo produktu: 196
naša cena bez DPH: 344 EUR
naša cena s DPH (20 %):
413 EUR

do košíka:
  ks  

TURN je osvedčený typ pohonu krídlových brán, ktorý nachádza uplatnenie v širokom okruhu privátneho i z časti priemyselného použitia. TURN ECO sa vyznačuje svojím aluminiovým prevedením opláštenia, robustný nerezový kryt piestnice, nerezová piestnica s robustnou šróbovicou. TURN ECO je ľahkým a hlavne spoľahlivým pohonom. Vďaka samosvornému mechanizmu, ktorý dostatočne blokuje bránu v akejkoľvek polohe, nie je za potreby inštalovať dodatočný elektrozámok. TURN ECO to je preverená kvalita a hlavne výhodná cena!

 

ZOSTAVA OBSAHUJE:
2 ks - pohon pre krídlovú bránu
1 ks - riadiaca jednotka RJ14 eco pre dvojkrídlovú bránu
1 ks - prijímač diaľkového ovládania
2 ks - štvorkanálový diaľkový ovládač TXM G + 1 ks zadarmo = celkom 3ks
1 ks - maják vr. bočného držiaka a žiarovky
1 ks - pár bezpečnostných fotobuniek RS11
2 ks - konzoly pre pohon i bránu
2 ks - odblokovací kľúč
- Montážne čapy skrutky a príslušenstvo

Štandardné otváranie dovnútra, možnosť inštalácie aj na otváranie von.

VÝHODY:
- Vlastná výroba riadenie s jednoduchým nastavením - OPRAVITEĽNÉ!
- Pohony s jednotlivými náhradnými dielmi skladom - OPRAVITEĽNÉ!

Tieto pohony krídlových brán priamočiare TURN sú jedny z najviac a najdlhšie používaných zariadení v SR. Výhody sú predovšetkým v jednoduchom priamočiarom chode, robustnej konštrukcii vr. silného motora, tichom chode, bezproblémovej prevádzke a jednoduchej inštalácii. Telo pohonu je z hliníka vr. rúrky s robustnou nerezovou piestnicou, v ktorej je skrytá špirála, všetky prevody sú oceľové. Túto zostavu kompletujeme s riadiacou elektronikou vr. diaľkového ovládania vlastnej výroby, tzn. že zariadenie je šité na mieru a opraviteľné. Jednoduchý analógový systém s nastavením pomocou trimrov a prepínačov zaručuje dlhú životnosť. Stavte na výrobcu s dlhoročnou tradíciou vo výrobe pohonov s dostupnosťou ND.

 

Elektromechanický pohon pre krídlové brány

- Prevádzkové napätie 230V, 50Hz

- Max. hmotnosť krídla 250kg

- Samosvorné vreteno

- Prevádzkové zaťaženie cca 20 cyklov / deň

- Rýchla montáž

 

Prehľad dodávaných modelov:

Typ

Napájanie

Menovitý prúd

Kondenzátor

Max sila

Rýchlosť

Max zdvih

Max šírka

Blokovanie zatvoreného stavu

TURN ECO

230V+/-10%

50Hz

1,5A

8 μF

2000N

18,5mm/sec

310mm

2,5m

Áno

* Pri použití pohonu TURN  jednoducho a rýchlo zautomatizujete nové aj existujúce jednokrídlové brány do 2,5m, dvojkrídlové brány s prejazdom do 5m

* Motor je umiestnený v hliníkovom puzdre, z ktorého sa vysúva samosvorné oceľové vreteno v nerezovej piestnici

* Pohon je vďaka samosvornému vretenu blokovaný pri zastavení v akejkoľvek polohe

* Pri dodržaní odporúčanej dĺžky krídla nie je nutné inštalovať elektrozámok.

* Núdzové otvorenie v prípade výpadku prúdu je umožnené kľúčom pre odblokovanie pohonu

Montážny postup:


Východiskovým bodom pre úspešnú montáž a bezporuchovú prevádzku pohonu (1 obr.1) je os (pántu obr.1 bod X) otáčania brány, od ktorého sa meria umiestnenie zadného montážneho úchytu pohonu (2 obr. 1) a predného montážneho úchytu pohonu (3 obr.1). Rozmery sú uvedené v tabuľke č.1.

TURN ECO MAT

Uhol otvorenia

95°

A

140mm

B

140mm

Max šírka krídla

2,5m

 

Rozmer A + B je nutné vždy merať od osy pántu brány viď. Obr. 2

 

 

 

Turn eco

Montážne body zadného úchytu:

 

Po stanovení bodu otáčania pohonu (podľa tabuľky) upevnite v určenej pozícii zadný úchyt. Pre zvýšenie pevnosti úchytov  odporúčame vystužiť vzperou umiestnenou tak, aby pôsobila v smere tlaku a ťahu pohonu. Úchyty ktoré sú súčasťou dodávky je nutné upraviť podľa potreby na mieste montáže.

Poznámka: pri otváraní von si vyžiadajte nákres uchytenia. POZOR sú nutné mechanické dorazy pre otvorený stav!

 

Montáž predného úchytu pohonu:

 

* Po dokončení montáže zadného úchytu namontujte pohon (1 obr.5) pomocou priložených komponentov

* Stranu pohonu s motorom nasuňte na zadný úchyt motora (2 obr.5), do otvoru zasuňte čap (zasuňte ho tak, aby vnútorný závit v čape smeroval von)

* Zaistite čap imbus - skrutkou M14 / 5. Rovnaký postup použite aj pre upevnenie prednej časti pohonu

* Pohon odblokujte a zasuňte piestnicu na doraz do púzdra pohonu

* Na pohon namontujte predný úchyt (3 obr.5)

* Otvorte bránu do požadovanej pozície max. otvorenie (uhol otvorenia 90 - 95 °) a pomocou zámočnícke svorky pripevnite predný úchyt na krídlo brány a bránu zatvorte

* Skontrolujte výsuv piestu pohonu, pokiaľ nie je vysunutý na maximum, sú montážne rozmery v poriadku a pripevnite predný úchyt pohonu natrvalo

* Vyskúšajte pohyb krídla s odblokovaným pohonom v celej dráhe pohybu krídla (pohybujte pomaly). Pohony (úchyty) namontujte vodorovne.

Zapojenie:

Zapojenie pohonu vykonajte podľa montážneho návodu riadiacej jednotky. Zo spodnej strany pohonu - statora je vyvedený štyroch žilových kábel s dĺžkou cca. 0,5m. Tento kábel je pre zapojenie farebne rozlíšený:

- sivý (modrý) – N – (nula)

- čierny            – F – (fáza pre jeden smer)

- hnedý            – F – (fáza pre druhý smer)

- žlto-zelený   -  Z – (uzemnenie)

Kondenzátor slúži k rozbehu pohonu a musí byť zapojený medzi fázy, tzn. medzi čiernym a hnedým vodičom.

Riadiaca elektronika v sade:

Technický popis zariadenia

 

* Riadiaca elektronická jednotka RJ 14 je určená k automatickému riadeniu pohonov krídlových brán.

* Umožňuje otváranie a zatváranie brán pomocou elektro-pohonu s vymedzením krajných polôh pevnými dorazmi. Pre vyšší komfort a obsluhu umožňuje pripojenie prídavných prvkov.

* Na túto riadiacu jednotku možno zapojiť ľubovoľne jeden alebo dva pohony bez akéhokoľvek nutného  prenastavenia.

* Za prevádzkového režimu je jednotka napájaná zo siete napätím 230V/50 Hz.

* Prevádzka riadiacej jednotky – impulz ovládania indikuje zelená LED – L4. Rozpínacie kontakty indikujú led L1, L2, L3.

* Ovládanie brány sa riadi tlačidlom otvoriť-stop-zatvoriť, a s každým stiskom sa cyklicky opakuje.

 

* Pre umiestnenie ovládacieho tlačidla dbajte na to, aby mala obsluha na bránu dohľad!

* Pre bezpečnú prevádzku a komfortnú obsluhu je riadiaca jednotka vybavená ovládacími vstupmi a výstupmi.

* Ovládacie tlačidlo (spínací kontakt). Bezpečnostné stop tlačidlo (rozpínací kontakt).

 

* Takisto možno samostatne nastaviť ako silu rozbehu – TRIMER 4, tak silu chodu brány – TRIMER 5. Pri konštrukcii dvojkrídlovej brány vrátane tzv. klapačky, kde je nutné, aby jedno krídlo otváralo s oneskorením a zatváralo s predstihom, je možné nastaviť čas oneskorenia otvárania krídla (motor2) – TRIMER 1.

TRIMER 2 slúži k nastaveniu času pauzy pre automatickým zatvorením. Vždy musíme nastaviť ad. TRIMER 3 čas chodu pohonu, aby sa brána otvárala a zatvárala do požadovanej polohy OD PEVNÉHO DORAZU ZATVORENÉ K PEVNÉMU DORAZU OTVORENÉ.

 

* Riadiaca jednotka umožňuje automatické zatvorenie po nastavenom čase. Túto automatiku možno aktivovať len s inštalovanými bezpečnostnými fotobunkami a pre toto sú nutné 2 páry pred a za samotným krídlom!

 

* Čas chodu musí byť o cca 2-3 sec. Dlhší než čas potrebný k otvoreniu/zatvoreniu brány, aby aj za sťažených podmienok vždy došlo k úplnému zatvoreniu.

 

DIP 1 – ON – špeciálny impulz príchodu spôsobí okamžitú reverzáciu brány.

-OF -  špeciálny impulz vypnúť (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

DIP 2 – ON – nastavenie automatického zatvárania – pauzy T2 (len s použitím fotobuniek)

OF -   nastavenie impulznej prevádzky – bez pauzy (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

DIP 3 – ON – zapnutie blikania majáku (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

OF -   zapnutie osvetlenia vjazdu s pevným nastavením dĺžky času svietenia 3 min. od posledného pohybu

DIP 4 – ON – nastavenie okamžitého automatického zatvorenia po prerušení fotobuniek FOTO 1 (len keď je DIP 2 na ON)

OF -   nastavenie okamžitého automatického zatvorenia (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

 

 

Elektronická riadiaca doska je umiestnená v plastovej krabici s tesnením.

Vývodky nie sú priložené v krabici ale ich umiestnenie je nutné / podľa typu káblu a vykonáva sa podľa inštalačných podmienok (vždy smerom dolu).

 

Prívod napájania musí byť dimenzovaný a istený podľa príslušných noriem.

Montáž a nastavenie zariadenia môže vykonávať iba osoba s platným elektrotechnickým osvedčením pre práce na elektrickom zariadení.

Popis funkcií riadiacej elektroniky RJ 14 ECO

Riadiaca elektronika RJ14 ECO

 

Poistky

P1 – Obvodná T 630 mA

P2 – Prívodná T 4 A

Trimery

T1 – Oneskorenie krídla – 0 – 20sec.

T2 - Automatická (pauza) 0 – 120sec. (natavenie času pauzy pred aut. Zatvorením)

T3 – Doba chodu max. 0 – 100sec. (nastavenie času chodu pre otvoriť/zatvoriť spoločne) POZOR! Do ¼ max.čas!

T4 – Prúdové obmedzenie / sila – 2sec. Rozbeh (nastavenie sily rozbehu)

T5 – Prúdové obmedzenie / sila – chod (nastavenie sily chodu)

 

Dipswitchs

DIP 1 – ON – špeciálny impulz príchodu spôsobí okamžitú reverzáciu brány.

OF – špeciálny impulz vypnúť (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

DIP 2 – ON – nastavenie automatického zatvárania – pauzy T2 (len s použitím fotobuniek)

OF – nastavenie impulznej prevádzky – bez pauzy (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

DIP 3 – ON – zapnutie blikania majáku (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

OF – zapnutie osvetlenia vjazdu s pevným nastavením dĺžky času svietením 3min. od posledného pohybu

DIP 4 – On – nastavenie okamžitého automatického zatvorenia po prerušení fotobuniek FOTO 1 (len keď je DIP 2 na ON)

OF – nastavenie okamžitého automatického zatvorenia (ŠTANDARTNÉ NASTAVENIE)

 

LED-diódy

L1 – FOTO – rozpínací kontakt (červená LED)

L2 –      Prevádzka – otvorenie oboch krídel (zelená LED)

L3 –      Prevádzka – otvorenie jedného krídla (zelená LED)

L4 –      Rozbeh motorov – viď nastavenie T4 (červená LED)

L5+7 –  Motor 1+2 otvára  (zelená LED)

L6+8 –  Motor 1+2 zatvára (červená LED)

L9 -       Prevádzka maják alebo osvetlenie (žltá LED)

 

Svorkovnice

1 – 20 – zapojenie svorkovníc (viď. Detailný nákres zapojenia)

Svorkovnice – schéma zapojenia RJ 14

 

Riadiaca elektronika RJ14 ECO

Zapojenie svorkovníc

Zapojenie môže vykonávať iba osoba s elektrotechnickým vzdelaním a platnou vyhláškou.

Pre prvé nastavenie chodu motoru je potrebné pripojiť len motory s kondenzátorom a takto uviesť zariadenie do prevádzky. Prídavné prvky ako fotobunky, tlačidlá a iné, pripájajte postupne až po nastavení chodu motoru.

Vysvetlivky – nízkonapäťovej svorkovnice

1 – 2 napájanie 24V DC 1-/2+

3 – 4 (rozpínacia slučka) bezpečnostná fotozávora FOTO, blokuje v kľudnej polohe otvorené alebo zatvorené, pri otváraní neaktívne, pri zatváraní prerušením zastaví a otvorí. (pokiaľ nepoužijeme musí zostať prepojené mostíkmi, LED svieti)

4 – 5 (spínacia slučka) otvorenie oboch krídel (autá)

4 – 6 (spínacia slučka) otváranie jedného krídla (chodci)

19 -   anténa vstavaná 17,4 cm (alebo externá pre zvýšenie dosahu)

20 -   príp. externá anténa (uzemnenie)

Vysvetlivky – vysokonapäťovej svorkovnice

Napájanie 230 V 50Hz

18 – L

17 – N

 

16 – PE

15 – PE motory

 

14 – L maják/svetlo

13 – N maják/svetlo

 

12 – L motor 2 zatvára (+konkdenzátor 2. pre motor 2)

11 – N motor 2

10 – L motor 2 otvára (+kondenzátor 2. pre motor 2)

 

9   – L motor 1 zatvára (+kondenzátor 1. pre motor 1)

8   – N motor1

7   – L motor 1 otvára prvý (klapačka / zámok) (+kondenzátor 1. pre motor 1)

 

 

 

Uvedenie do prevádzky – nastavenie

Prepínače logiky DIP musia byť nastavené 1OFF / 2OFF / 3ON /OFF

Trimery časovačov T1 T2 T3 do polohy 1/3

Trimery nastavenej sily T4 T5 do polohy 1/2  pri väčšej bráne aj viac

Pri nastavovaní spúšťajte vstupom alebo ovládačom (nutné naladiť) pre otvorenie oboch krídel

Vstup pre otvorenie jedného krídla možno použiť len z polohy brána zatvorená a je určený pre otvorenie a stop, zatvorenie jedného krídla možno len vstupom pre dve krídla!

 

Po pripojení napájania riadiaca jednotka 2x blikne majákom (DIP3 ON signalizácia obnovenia napájania po výpadku alebo odpojenia). Krídla zatvoríte a zaistite v polohe zatvorené (východisková poloha 0 pre nastavenie časovača).

Spustite impulzom, obe krídla musia otvárať (pokiaľ nie, odpojte napájanie a zameňte fáze príslušného motoru).

 

Pripojte napájanie a prvým spustením (otvára) nezastavujte a nechajte prebehnúť čas chodu až dokonca (riadiaca jednotka sama vypne). Zatvorte (upravte dĺžku času podľa polohy brány) a znovu skontrolujte.

Čas upravujte len v polohe zatvorené, keď elektronika sama vypne (časovač je v 0)

Motory musia po dosiahnutí krajnej polohy ešte cca 2 – 3sec. Bežať.

 

 

Ostatné zapojenie

 

* Nezabudnite pripojiť kondenzátory (pokiaľ sa nejedná o pohony s vstavanými kondenzátormi).

* Dodržujte zapojenie smeru otočenia pohonu tak, aby po výpadku prúdu brána otvárala.

* Pri správnom zapojení, fotobunky FOTO 1 reaguje len pri zatváraní a FOTO 2 pre oba smery.

* V prípade nutnosti inštalácie KOAXIALOVEJ antény k prijímaču, táto sa pripojuje priamo na svorkovnice 27 + 28

 

Montáž – sprevádzkovanie

 

Pred montážou je nutná stavebná príprava.

Prívod napájania 230 V 50 Hz ( 3Cx1,5 CYKY istené samostatným ističom, podľa príkonu motoru) a ďalšie káble pre ovládacie tlačidlo alebo kľúčový spínač a fotobunky. Všetky káble by mali byť vyvedené v mieste umiestnia skrinky riadiacej elektroniky. Ideálne umiestnenie je čo najbližšie k samotnej bráne, v mieste s minimálnym tienením a odrazom rádiového signálu prijímača (čo najvyššie nad zemou a čo najďalej od kovových prvkov). Pripevnite plastovú skrinku a pripojte vodiče podľa schémy zapojenia. (viď montážny návod pohonu).

Upevnite pohony a príslušenstvo podľa jednotlivých návodov a pripojte vodiče. Bránu zavrite do polohy zatvorené a postupujte podľa kapitoly NASTAVENIE – UVEDENIE DO PREVÁDZKY.

 

POZOR!!!!!!!! Nikdy potenciometre „T1“ a „T2“ nedávajte na maximum!

 

Po prvom pripojení napájania a stlačení tlačidla musí pohon vždy otvárať!

Pokiaľ áno, máte správne prepojené motory. Pokiaľ nie, prepojte fázové vodiče motora medzi sebou.

Pri prvom zapnutí majte na pamäti, že nie je nastavený presný čas chodu pohonu k dorazom.

 

Nastavte tlačnú silu pohonu tak, aby brána pri nabehnutí na prekážku netlačila zbytočne veľkú silu, max.15kg

Je potrebné sa proti chodu brány rukou oprieť, aby sa vyskúšalo to najvhodnejšie nastavenie.

Malé nastavenie sily môže spôsobiť to, že v zimných obdobiach, pri vyššej tuhosti materiálu, pohon nebude schopný bránu otvoriť. Ďalej nastavte jednotlivé ďalšie nastavenia podľa popisov funkcií tak, aby ste docielili optimálny chod brány.

Fotobunky je najlepšie sprevádzkovať až na koniec montáže, aby pri nastavovaní času chodu nedochádzalo k neúmyselnému prerušeniu lúču a tým nežiadúcemu reverzu.