Úvod » Pohony krídlových brán » TURN ECO Pohon krídlových brán, ECO - verzia, 230V, do 2,5m/200 kg, ĽAVÝ
TURN je osvedčený typ pohonu krídlových brán a dvier, ktorý nachádza uplatnenie v širokom okruhu privátneho i z časti priemyslového použitia. Charakteristickými znakmi tohto systému sú masívne prevedenie prevodovky a robustné piestnice, čím sa stáva odolným a hlavne spoľahlivým a odolným. Vďaka samosvornému mechanizmu, ktorý dostatočne blokuje bránu v akejkoľvek polohe, nie je zapotreby inštalovať dodatočný elektrozámok. Preverená kvalita a výhodná cena robí z pohonov TURN najčastejšie používaný pohon krídlových brán a dvier.
VÝHODY:
- Pohony s jednotlivými náhradnými dielmi skladom - OPRAVITEĹNÉ !!!
Tieto pohony krídlových brán priamočiare TURN sú jedny z najviac používaných zariadení v SR. Výhody sú predovšetkým v jednoduchom priamočiarom chode, robustnej konštrukcii vr. silného motora, tichom chode, bezproblémovej prevádzke a jednoduchej inštalácii. Telo pohonu je z hlinníka, hliníkového rúrkového tela s robustnou nerezovou piestnicou, v ktorej je skrytá špirála, všetky prevody sú oceľové. Verzia TURN ECO je 230V pohon s výsuvom max. 300mm.
Elektromechanický pohon pre krídlové brány
- Prevádzkové napätie 230V, 50Hz
- Max. hmotnosť krídla 250kg
- Samosvorné vreteno
- Prevádzkové zaťaženie cca 20 cyklov / deň
- Rýchla montáž
Prehľad dodávaných modelov:
Typ |
Napájanie |
Menovitý prúd |
Kondenzátor |
Max sila |
Rýchlosť |
Max zdvih |
Max šírka |
Blokovanie zatvoreného stavu |
TURN ECO |
230V+/-10% 50Hz |
1,5A |
8 μF |
2000N |
18,5mm/sec |
310mm |
2,5m |
Áno |
* Pri použití pohonu TURN jednoducho a rýchlo zautomatizujete nové aj existujúce jednokrídlové brány do 2,5m, dvojkrídlové brány s prejazdom do 5m
* Motor je umiestnený v hliníkovom puzdre, z ktorého sa vysúva samosvorné oceľové vreteno v nerezovej piestnici
* Pohon je vďaka samosvornému vretenu blokovaný pri zastavení v akejkoľvek polohe
* Pri dodržaní odporúčanej dĺžky krídla nie je nutné inštalovať elektrozámok.
* Núdzové otvorenie v prípade výpadku prúdu je umožnené kľúčom pre odblokovanie pohonu
Montážny postup:
Východiskovým bodom pre úspešnú montáž a bezporuchovú prevádzku pohonu (1 obr.1) je os (pántu obr.1 bod X) otáčania brány, od ktorého sa meria umiestnenie zadného montážneho úchytu pohonu (2 obr. 1) a predného montážneho úchytu pohonu (3 obr.1). Rozmery sú uvedené v tabuľke č.1.
|
TURN ECO MAT |
Uhol otvorenia |
95° |
A |
140mm |
B |
140mm |
Max šírka krídla |
2,5m |
Rozmer A + B je nutné vždy merať od osy pántu brány viď. Obr. 2
Montážne body zadného úchytu:
Po stanovení bodu otáčania pohonu (podľa tabuľky) upevnite v určenej pozícii zadný úchyt. Pre zvýšenie pevnosti úchytov odporúčame vystužiť vzperou umiestnenou tak, aby pôsobila v smere tlaku a ťahu pohonu. Úchyty ktoré sú súčasťou dodávky je nutné upraviť podľa potreby na mieste montáže.
Poznámka: pri otváraní von si vyžiadajte nákres uchytenia. POZOR sú nutné mechanické dorazy pre otvorený stav!
Montáž predného úchytu pohonu:
* Po dokončení montáže zadného úchytu namontujte pohon (1 obr.5) pomocou priložených komponentov
* Stranu pohonu s motorom nasuňte na zadný úchyt motora (2 obr.5), do otvoru zasuňte čap (zasuňte ho tak, aby vnútorný závit v čape smeroval von)
* Zaistite čap imbus - skrutkou M14 / 5. Rovnaký postup použite aj pre upevnenie prednej časti pohonu
* Pohon odblokujte a zasuňte piestnicu na doraz do púzdra pohonu
* Na pohon namontujte predný úchyt (3 obr.5)
* Otvorte bránu do požadovanej pozície max. otvorenie (uhol otvorenia 90 - 95 °) a pomocou zámočnícke svorky pripevnite predný úchyt na krídlo brány a bránu zatvorte
* Skontrolujte výsuv piestu pohonu, pokiaľ nie je vysunutý na maximum, sú montážne rozmery v poriadku a pripevnite predný úchyt pohonu natrvalo
* Vyskúšajte pohyb krídla s odblokovaným pohonom v celej dráhe pohybu krídla (pohybujte pomaly). Pohony (úchyty) namontujte vodorovne.
Zapojenie:
Zapojenie pohonu vykonajte podľa montážneho návodu riadiacej jednotky. Zo spodnej strany pohonu - statora je vyvedený štyroch žilových kábel s dĺžkou cca. 0,5m. Tento kábel je pre zapojenie farebne rozlíšený:
- sivý (modrý) – N – (nula)
- čierny – F – (fáza pre jeden smer)
- hnedý – F – (fáza pre druhý smer)
- žlto-zelený - Z – (uzemnenie)
Kondenzátor slúži k rozbehu pohonu a musí byť zapojený medzi fázy, tzn. medzi čiernym a hnedým vodičom.